Innovationszonen bød på et kig i krystalkuglen

 
Innovationszonen bød på et kig i krystalkuglen
3. juni 2016
På Innovationszonen til dette års Health & Rehab Scandinavia fik de mange besøgende et indtryk af morgendagens sundhedsløsninger. Patient@home var til stede med en fællesstand.

Health & Rehab Scandinavia var fyldt med spændende velfærdsteknologiske løsninger lige fra smarte kørestole til sundhedsapps. Men der var specielt ét område, der var interessant for de nyhedshungrende: Innovationszonen.

 

Her havde Patient@home en fællesstand, hvor partnervirksomheder udstillede produkter og løsninger, som endnu ikke er kommet på markedet. Blandt fremtidens sundhedsløsninger var fx en ultralydsscanner monteret på en robotarm fra Robotic Ultrasound og MV-Nordics digitale løsning til social- og sundhedsmedarbejdere, som sikrer skriftlig dokumentation af høj kvalitet.

 

Gode samtaler og nye muligheder

Robotic Ultrasounds robotløsning til ultralydsscanning skal frigøre ultralydsoperatøren fra det ergonomisk hårdt belastende scanningsarbejde og samtidig gøre det muligt at udføre ultralydsscanning over store afstande. Dét var en løsning, som de besøgende på messen ikke kunne se mage til andre steder.

 

- Selvom mange af de besøgende ikke var i vores målgruppe, blev jeg opsøgt af repræsentanter inden for arbejdsmiljø, fra Rigshospitalet og fra Hvidovre Hospital. Dem ville jeg ikke så nemt have fået kontakt med, hvis jeg bare havde prøvet via telefonen, siger Søren Pallesen, CEO i Robotic Ultrasound.

 

Han brugte også messen til at tale med repræsentanter fra Eksportrådet, og han overvejer nu at få lavet en markedsvalidering, som Teknologisk Institut tilbyder partnere i Patient@home, i forhold til det tyske marked.

 

Næste skridt for Robotic Ultrasound bliver at opgradere den software, der styrer robotarmen. Søren Pallesen fik under messen også kontakt til en leverandør af hjul, som tilbød ham gratis prototyper. Dem vil han nu vil afprøve.

 

- Fællesstanden var en succes for vores partnervirksomheder. De meldte alle om etableringen af nye kontakter, interesserede besøgende og gode input, som kan bruges i det fremadrettede udviklingsforløb i Patient@home, siger Søren Møller Parmar-Sielemann, seniorkonsulent i Welfare Tech.

 

Læs mere om robotultralydsscanneren fra Robotic Ultrasound

 
KontaktpersonSøren 
                Møller Parmar-Sielemann

Søren  Møller Parmar-Sielemann

Seniorkonsulent


Welfare Tech

Email:  LOADEMAIL[smps]DOMAIN[welfaretech.dk]